lørdag den 4. august 2012

Drivhuset lige nu

Her kommer lige et par glimt fra drivhuset, som det ser ud lige nu. Vi har høstet masser af agurker. Altså som i virkelig mange og der er skam flere på vej. Anderledes sørgeligt ser det ud med tomaterne. De er stadigvæk små og grønne, og jeg begynder at blive bange for, at de ikke når at blive røde i dette triste sommervejr. De skriger virkelig på sol sol sol. Idag har vejret været lidt bedre, og man ser straks, at det hele er groet lidt. Der skulle nok bare gerne være som idag resten af måneden, for at vi får røde tomater. Nu må vi se... Jeg har ikke givet op endnu og krydser stadigvæk mine fingre. Mon der er andre, der står i samme drivhussituation??




6 kommentarer:

  1. Jeg har nøjagtig samme udfordringer i mit drivhus.
    Agurker er der masser af, mens tomaterne halter rigtig meget. Synes dog det har gået bedre de sidste 14 dage, hvor vejret har været markant bedre. Jeg er dog forsat i tvivl om mine bøftomater bliver røde i år. De kræver rigtig meget varme.
    Peberfrugterne begynder også nu, men frugters er små.

    SvarSlet
  2. Mine peberfrugter er HELT bagefter. De bliver altså ikke til noget i år. Der er et par blomster i dem, men det er også alt! Tomaterne vokser skam også (meget)lidt for hver dag, men de bliver bare ikke røde...
    Vi må håbe på en mindre hedebølge her i august :D

    SvarSlet
  3. Hvor er planterne bare blevet store, det ser rigtig fint ud :)

    SvarSlet
  4. Ja de er skam kæmpe, og der er også mange tomater men stadigvæk ikke skyggen af rød farve på dem.... :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv det var da træls :( Mon ikke det kommer, der skal jo komme noget godt vejr, jeg krydser ihvertfald fingre :)

      Slet
    2. Tak! Bliv endelig ved med at krydse. Der er intet rødt at spotte endnu..... :S

      Slet